Pages

Monday, October 14, 2013

My Dearness Vampire ~ Bab 5~

Bengang betul...... bab 5 tiba2 hilang masa nk taip bab yang baru. kena buat balik... nasiblah dah buat awal-awal soft copy...


          Bunyi gesekan biola yang sangat merdu, benar-benar menarik perhatian In Na. Dia terus berjalan ke hadapan mencari arah bunyian itu. Dari kejauhan, In Na dapat melihat seorang lelaki yang sedang membelakanginya.

          In Na mara ke hadapan menghampiri lelaki tersebut tanpa ada sedikit pun perasaan gentar dihatinya. Perlahan-lahan lelaki misteri itu menoleh ke arahnya. Dia seperti terpukau memandang wajah lelaki di hadapannya kini dan secara tiba-tiba wajah itu berubah menjadi sangat menakutkan.

          "Argh...!!!" jerit In Na kuat seraya bangun dari pembaringannya. Yuri yang sedang tidur di atas sofa terus terjaga kerana terkejut mendengar jeritan sahabatnya itu. Dia menghampiri In Na yang kelihatan terpinga-pinga.

          "Aku ada kat mana ni?" soal In Na sambil memerhatikan sekitar bilik itu.

          "Semalam kau pengsan sebab terkejut kerana nyaris-nyaris kena langgar dengan kereta," jelas Yuri panjang.

          "Kena langgar kereta???" In Na terkejut dengan kenyataan yang dikatakan oleh Yuri.

          "Kenapa? Ada yang tak kena ke?" tanya Yuri yang hairan dengan reaksi In Na.

          In Na hanya menggeleng. 'Lebih baik aku tak payah cerita pasal apa yang aku nampak semalam. Nanti tak pasal-pasal aku dikatakan dah sewel,' bisik hatinya.

                                  * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
          "Kau sedar tak apa yang kau lakukan sekarang ni bahaya?!"soal Kelvin marah dengan tindakkan Ji Hoo.

          "Relaxlah... Tak payahlah gabra-gabra sangat macam ni...." ujar Ji Hoo selamba.

          Mendidih darah Kelvin mendengar kata-kata Ji Hoo yang selamba itu. "Senangnya kau cakap. Macam mana kalau perempuan semalam tu bagitahu semua orang pasal kita? Tak pasal-pasal rahsia yang kita simpan selama ni akan terbongkar."

          "Daripada kau jalan ke hulur ke hilir tak tentu pasal macam ni. Baik kau duduk kat sebelah aku ni, hah." Ji Hoo menepuk-nepuk tempat duduk disebelahnya.

          Kelvin mengambil tempat disebalah sahabatnya itu. "Cuba kau terangkan kat aku, apa yang kau sedang rancangkan sebenarnya ni?" soal Kelvin serius.

          "Aku pun tak faham apa yang sedang berlaku pada aku sekarang ni. Tapi... sejak kali pertama aku terpandang perempuan tu, perasaan aku melonjak-lonjak nak berjumpa dengan dia lagi." keluhnya sebelum tersenyum.

           "Tak.... takkanlah kau dah cinta dengan perempuan tu pulak, kot?"

          "Kalau aku katakan ya, kau nak buat apa?" kata Ji Hoo.

          Kelvin seperti sukar untuk mempercayainya. "Tapi... tapi dia hanya seorang manusia biasa je."

          "Jadi, apa masalahnya? Diakan jugak boleh jadi macam kita," ujar Ji Hoo yang tersenyum sinis.

          "Jangan-jangan kau nak....."

          "Betul tu.... Aku dah buat keputusan yang perempuan tu mestilah menjadi milik aku," kata Ji Hoo bersungguh-sungguh.

          Itulah kali pertama Kelvin melihat Ji Hoo begitu serius dan ianya benar-benar membimbangkan.

5 comments:

  1. NICE!!!!x sbar nak tunggu akak punye cerita lagi......sambung cepat2 tau.....oh yeah,thanx sbab follow blog saye....just notice it just now,and you got really impressive blog here....umr akak sekarang lebih 16 kan???that's why i call you akak....jgn tertanye2 pulak yea....hheehhehehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank Glowing Heart... tp maybe en3 lambat sikit sbb tengah percubaan spm nie...

      Delete
  2. Best sangat... X sabar nk baca sambungan... Harap ada secepat mungkin...

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih sbb suka.... dah ada pun en3 bru.... silalah baca.

      Delete
  3. Hahax XD. Rasa nak gelak pun ada. Anyway, all the best Kak Alyn!

    ReplyDelete