Pages

Saturday, September 6, 2014

Kekasih Idaman Hati 1

                                                                         

BAB 1

          Bunyi dentuman muzik yang kuat tidak langsung mengganggu para pengunjung pusat hiburan terkemuka di Kuala Lumpur itu. Malahan muzik yang membingitkan sebegitu menjadikan mereka semakin rancak dan bersemangat dengan kegiatan mereka.

          Di sudut yang agak tersorok di dalam pusat hiburan itu, kelihatan seorang lelaki yang asyik duduk sambil minum dengan ditemani seorang gadis di sampingnya. Lelaki lain tak bukan adalah Tengku Naufal.  Dia terkenal dalam kalangan semua orang bukan kerana gelaran Tengkunya, malahan sikapnya yang suka bertukar-tukar perempuan. Alah playboy bak kata orang putih. Tapi hal tu sikit pun tak mengurangkan pengaruhnya dalam kalangan perempuan. Malah berduyun-duyun perempuan nak menempek dengannya.

          "Sayang..... Apa kata kita balik apartment I? Lepak kat sana. Boring lah kat sini. Kat sana nanti I akan layan you first class lagi. Mmmm...?" rengek seorang gadis sambil memaut mesra lengan Tengku Naufal.

          Tengku Naufal yang berasa rimas dengan tingkah laku gadis itu bertindak merungkai pelukan gadis itu. Masam je mukanya apabila Tengku Naufal menolakkanya.

          "Mona... please. I tengah takde mood ni."

          "Tapi... selalunya you ok je dengan I. Kenapa tiba-tiba je macam ni? Ke you dah ada perempuan lain? Baik you cakap betul-betul dengan I," tuduh Mona.

          Tengku Naufal mula rasa panas dengan tuduhan itu. 'Aduh... perempuan ni. Semak pulak otak aku. Elok-elok aku nak release tension, dia lagi nak buat aku tambah serabut. Ingat aku nak sangat ke dengan kau?!' bisik hatinya.

          "I rasa better you balik dulu. Nanti call you," putus Tengku Naufal.

          "Tapi..."

          "Mona!"

          Menikus terus Mona apabila lelaki itu menjerkahnya sebegitu. Perasaan takut mula menyelubugi hatinya. Bukan kerana dimarahi Tengku Naufal tapi kerana takut dicampak oleh lelaki itu setelah puas di pergunakan. Dia kini benar-benar jatuh cinta dengan Tengku Naufal sampai dia sanggup menyerahkan dirinya. Tapi dia takkan berputus asa. Dia akan pastilah Tengku Naufal terus terikat dengannya walau apa pun yang terjadi. Itu tekadnya.

          "Mmm... yelah I balik dulu. Tapi nanti jangan lupa call I, tau! Bye, sayang...." Mona akur. Bukan dia tak tahu bahawa Tengku Naufal memang pantang dibantah. Kalau hitam katanya maka hitamlah.

          Mona mencium pipi Tengku Naufal sebelum berlalu pergi. Dia hanya membiarkan saja. Baginya semua itu adalah perkara biasa saja malah lebih dari itu pun dia pernah lakukan.

------------------------------

          Keadaan perhentian bas yang hingar-bingar dengan orang ramai yang lalu-lalang membuatkan Zara tercengang-cengang. Kagum dia melihat kota metropolitan itu. Zara baru je sampai dari kampung .

          'Besarnya Kuala Lumpur ni.... Mesti banyak kerja kosong yang aku boleh dapat. Tapi... malam ni, aku nak tidur kat mana? Takkan kat tepi jalan kot? Huh...' Zara mengeluh. Pening kepalanya memikirkan kat mana dia nak tidur di Kuala Lumpur ni. Dia bukannya ada sesiapa pun kat sini. Kini Zara hanya tinggal sebatang kara.

          Mesti pun takut bersendirian di Kuala Lumpur tanpa ditemani. Namun, dicekalkan hatinya untuk tidak mudah berputus asa. Zara cuba membina hidup yang baru disini. Sekarang bermulanya hidupnya di Kuala Lumpur. Semoga nasib baik sentiasa menyebelahinya.

3 comments: